Întreprinderea de Stat „
Calea Ferată a Moldovei” este întreprindere strategică, este un sector întreg al economiei.
Dispariția acestui sector înseamnă distrugerea economiei, în general.
Planul-anticriză pentru această întreprindere trebuie implementat cât mai rapid de oameni care înțeleg ce înseamnă economie, transport și Țară, în general! Planul nostru de salvare a CFM are la bază faptul, că statul trebuie să-i ofere volum de lucru suficient, pentru ca întreprinderea să poată
achita salarii, plăti impozite și investi în dezvoltare.
Printre acțiuni prioritare menționăm:
1. Introducerea unui management profesionist și integru la această întreprindere și la Agenția Proprietății Publice, pentru a stopa furturile de la CFM și a asigura activitatea eficientă a entității;
2. Crearea Fondului financiar de stabilitate a întreprinderilor de stat, finanțat din profitul/dividendele achitate fondatorului de toate întreprinderile de stat sau cu capital de stat. Mijloacele acestui Fond pot fi utilizate pentru achitarea salariilor angajaților de la CFM până la resuscitarea întreprinderii prin metodele descrise mai jos. Acum, timp de o lună, se poate de acumulat în aceste scopuri minim 150 mln. de lei, pentru a acoperi o parte din restanțele la salarii. Iar decăderea din Bugetul de Stat a acestor mijloace planificate se poate de compensat prin reducerea cheltuielilor pentru
Președinția,
Parlamentul, Ministere și Televiziunea PAS-ului „
Teleradio Moldova”;
3. Impunerea de către stat a transportării materialelor de construcție pentru obiectivele de infrastructură cu finanțare publică (drumuri, în mod special) prioritar prin intermediul CFM, inclusiv din considerente de securitate rutieră și protecție a infrastructurii rutiere construite pe bani publici enormi;
4. Impunerea de către stat a transportării prin intermediul CFM a mărfurilor de tranzit în cantități mari (cereale, materiale de construcție, etc.)
5. Subvenționarea din Bugetul de Stat a transportului feroviar de pasageri pentru rutele matinale și de seară, adaptate regimului de activitate a întreprinderilor și instituțiilor;
6. Inventarierea activelor CFM și evaluarea eficienței utilizării lor de către entități străine (inclusiv
Palatul Feroviarilor, numeroase imobile amplasate pe tot teritoriul țării) în ultimii 20-25 de ani, astfel ca prejudiciul adus întreprinderii să fie reparat la maximum.
7. Conlucrarea cu „Căile Ferate Române” și „Укрзализныця” în vederea includerii CFM în proiecte comune de transport de mărfuri și materiale de construcție pentru restabilirea post-război a Ucrainei.