Loading...

Echipa Partidului Dezvoltării și Consolidării Moldovei lansează Programul de consultanță pentru cetățenii Republicii Moldova

Stimați Prieteni,

Echipa Partidului Dezvoltării și Consolidării Moldovei lansează Programul de consultanță pentru cetățenii Republicii Moldova, care doresc să-și creeze sau dezvolte afacerile în țară. Împreună cu colegii noștri vor veni cu informații utile privind programele pentru susținerea businessului mic și mijlociu, precum și despre diferite aspect legate de activitatea ÎMM.

Pe parcursul următoarelor zile vom plasa informații succinte despre următoarele programele de susținere a businessului mic și mijlociu, lansate anterior în cadrul Organizației pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM), cât și despre programele pentru suport întreprinderilor din sectorul agricol:

-  Programul „Femei în afaceri”;

- Programul de atragere a remitențelor în economie „PARE 1+1”;

- Programul „START pentru TINERI: o afacere durabilă la tine acasă”;

- Programul de susținere a afacerilor cu potențial înalt de creștere și internaționalizarea acestora;

- Programul de ecologizare a IMM-urilor;

- Programul de stimulare a participării agenților economici la târguri și expoziții;

- Programul „Gestiunea Eficientă a Afacerii”;

- Fondul de Garantare a creditelor pentru întreprinderile mici și mijlocii;

- Suport acordat prin intermediul AIPA, Agenția de intervenții și plăți în agricultură;

- Suport acordat prin intermediul IFAD, Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă;

- Alte proiecte și programe în derulare.

Colegii noștri vor răspunde la întrebările Dumneavoastră aferente acestor programe și vor acorda tot suportul consultativ necesar.

În acest scop, Vă rugăm să expediați întrebările Dumneavoastră la adresa de email: [email protected]

Astăzi, vă prezentăm o succintă informație despre Programul “Femei în afaceri”, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 1064 din 19.09.2016 și implementat prin intermediul ODIMM.

Scopul Programului este promovarea spiritului antreprenorial în rândul femeilor prin facilitarea accesului la instruire antreprenorială, servicii de consultanță și mentorat, precum și granturi pentru investiții și servicii de dezvoltare a afacerilor gestionate de femei.

Pot participa la acest program femeile, cetățeni ai RM, care intenționează să lanseze o afacere proprie în Republica Moldova sau să dezvolte afacerea existentă.

Programul contribuie la susținerea inițierii și creșterii afacerilor gestionate de femei prin abilitarea acestora, oferirea suportului pentru companii cu potențial de creștere, extindere a pieței de desfacere, export și inovare, care include următoarele etape:

 

- I. Componenta 1 ”Suport inițierea afacerii”

Instruire antreprenorială și îndrumare pentru a abilita femeile care planifică lansarea afacerii.

- II. Componenta 2 ”Suport pentru afaceri nou – create”

Investiții la scară redusă și suport în dezvoltarea afacerii cu pregătirea pentru creșterea acesteia – finanțare nerambursabilă 165 mii lei;

 

Criterii de eligibilitate:

a) Creată și gestionată de femeie/i (fondator/i, co-fondator/i, asociați, administrator), cetățean al RM;

b) Înregistrată pe teritoriul Republicii Moldova, în conformitate cu legislația în vigoare în mai puțin de 24 luni, la data aplicării la Program;

c) Este înregistrată sub una din următoarele forme organizatorico-juridice:

- Întreprindere individuală/Întreprinzător individual;

- Societate cu răspundere limitată;

- Cooperativă de producție;

- Gospodărie Țărănească (de fermier);

d) La data aplicării nu sunt înregistrate datorii la bugetul public național.

 

Valoarea maximă a finanțării nerambursabile în cadrul Componentei II nu va depăși suma de 165 000 lei/beneficiar, dintre care:

- 110 000 lei – constituie finanțare nerambursabilă pentru cheltuieli de achiziționare a următoarelor articole de investiții:

 

a) Echipament tehnologic, utilaj și instrumente de lucru nou;

b) Instalații de măsurare, control și reglare necesare desfășurării activităților întreprinderii;

c) Materiale de construcție pentru modernizarea și/sau extinderea spațiilor de desfășurare a activității întreprinderii (nu mai mult de 10% din mărirea grantului investițional);

d) Soft-uri necesare pentru eficientizarea activității întreprinderii (ex.: Microsoft Office, Adobe Creative Cloud, 1C, etc.);

e) Procurarea stocului inițial de materie primă (nu mai mult de 10% din mărimea grantului investițional).

- 55 000 lei – constituie finanțare nerambursabilă pentru achiziționarea serviciilor de dezvoltare a afacerii. Pachetul de servicii de dezvoltare va fi inclus în Planului de afaceri depus și va fi evaluat de către UI PFA în consultare cu Comitetul de evaluare în contextul necesității de dezvoltare a afacerii.

Valoarea alocației financiare nerambursabile este de maxim 90% din valoarea totală a proiectului investițional și nu poate depăși suma 165 000 lei/ beneficiar;

-  III. Componenta 3 ”Suport pentru companiile în creștere” – finanțare nerambursabilă – 1 649 mii lei.

Investiții de scară mare și suport consultativ direcționat spre maximizarea impactului investițiilor.

 

Pentru participare la Componenta III a Programului, compania va întruni următoarele criterii de eligibilitate:

▪ Creată și gestionată de femeie/i (fondator/i, co-fondator/i cu altă doamnă, asociați, administrator), cetățean al RM;

▪ În cazul modificărilor în componența fondatorilor, va fi eligibilă întreprinderea care are în calitate de fondator, doamnă ce a obținut această calitate cu minim 2 ani înainte de data aplicării la Program;

▪ Înregistrează indicatori economici pozitivi pentru ultimul an de gestiune conform situațiilor financiare;

▪ Domeniul de activitate al întreprinderii cu care se aplică la program este practicat în ultimele 24 luni;

▪ Administratorul companiei are experiență de cel puțin 12 luni în domeniul cu care se aplică la Program;

▪ Întreprindere înregistrată sub una din următoarele forme organizatorico-juridice:

- Întreprindere individuală/ Întreprinzător individual;

- Societate cu răspundere limitată;

- Cooperativă de producție;

▪ Este planificată creșterea cifrei de afaceri și / sau a numărului angajaților în următoarele 18 luni, prin extinderea pieței de desfacere, export și inovare;

▪ La data aplicării nu sunt înregistrate datorii la bugetul public național.
 

Astfel, Colegii noștri vor răspunde la toate întrebările Dumneavoastră aferente acestor programe și vor acorda tot suportul consultativ necesar.

Vă rugăm să expediați întrebările Dumneavoastră la adresa de email: [email protected]